Skip to main content

Traject bij Restart Financieel Beheer & Beschermingsbewind

Kennismaking

Bij de kennismaking gaan we inventariseren welk traject het beste bij u past.
Het gaat om:

  • Beschermingsbewind
  • Budgetbeheer

Reflecteren

Financiële problemen kunnen om een of andere reden bij iedereen van toepassing zijn. Het is noodzakelijk om terug te kijken naar de reden van de schuldproblematiek.

Reflecteren en toekomstplannen maken vormen een belangrijke basis voor onze begeleiding, zodat u straks, indien mogelijk, weer zelfstandig uw financiële zaken kunt regelen. We gaan dit met u bespreken en wij stellen, in overleg met u, het budgetplan op.

Begeleiding bij budgetbeheer

Na de reflectieperiode, waarbij oorzaken duidelijk zijn geworden en er gezamenlijke toekomstdoelen zijn opgesteld, kunnen wij samen met u werken aan een nieuwe start. In het begin zullen wij de zorg van u overnemen. Echter bij budgetbeheer zal het uiteindelijke doel zijn dat u zelfstandig weer uw financiën zult gaan beheren.

 Stappenplan:

1

Intake

2

Contract ondertekenen

3

Rekeningen openen

4

Contact opnemen met schuldeisers

5

Budgetplan opstellen

6

Maandelijks contact met klant de eerste 6 maanden

(Daarna 1 keer per 2 maanden)

Spelregels

Om financiële rust te kunnen geven en ons werk te kunnen realiseren zijn er spelregels:

  • U als cliënt geeft volledige openheid van zaken ten aanzien van alle inkomsten, alle uitgaven, alle schulden en alle lopende betalingsverplichtingen, van uw vermogen en het saldo van alle bank- en/of girorekeningen die op uw naam zijn gesteld. De cliënt draagt er zorg voor dat alle informatie die van belang is terecht komt bij de bewindvoerder of budgetbegeleider.
  • U dient telefonisch of per email bereikbaar te zijn, zodat de samenwerking soepel kan verlopen.
  • Indien u nog post ontvangt van een crediteur, schuldeiser, incassobureau of gerechtsdeurwaarder, dient u deze met spoed naar ons te sturen.
  • U houdt zich aan de financiële afspraken die we met u maken.
  • U mag geen nieuwe schulden maken.
  • De cliënt blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor een toereikend saldo, zodat de bewindvoerder of budgetbegeleider tot betaling volgens het overeengekomen budgetplan kan overgaan.

Neem contact met ons:

Telefonisch bereikbaar:

Maandag t/m donderdag:  10:00 – 13:00
Vrijdag: Gesloten

Eerste woensdag van de maand gesloten!

Wij helpen u graag!